Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Hooligans & Ρουχισμός

Ποιός είπε ότι οι hooligans δεν φοράνε μάρκες σχεδιαστών ρούχων ; Πάμε λοιπόν να ερευνήσουμε το θέμα μαζί.
Η "casual"υποκουλτούρα είναι μια υποδιαίρεση της ποδοσφαιρικής νοοτροπίας που χαρακτηρίζεται από τον ποδοσφαιρικό χουλιγκανισμό και την ενδυμασία των ακριβών Ευρωπαϊκών εμπορικών ειδών ενδυμασίας. Εμφανίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη της δεκαετίας του 1970, όταν πολλοί χούλιγκαν ξεκίνησαν να φορούν μάρκες σχεδιαστών και ακριβά αθλητικά ρούχα, για να μην τραβήξουν την προσοχή της αστυνομίας και την προσοχή αντιπάλων σε χώρους όπως οι pub όπου συχνάζουν οι hooligans .Την δεκαετία εκείνη , η αυξανόμενη δημοτικότητα των εταιρειών Ευρωπαϊκών σχεδιαστών είδε ότι οι casuals να γίνονται μια ισχυρή και αναγνωρίσιμη ομάδα στους δρόμους. Εκτός από το γεγονός ότι οι hooligans μπορούν να " δεθούν" μέσα από τη μόδα, φαίνεται ότι υπάρχει ένα στοιχείο ανταγωνισμού και αντιπαλότητας μεταξύ τους για την casual κουλτούρα. Αυτό αντανακλάται όταν πρόκειται για την πώληση ρούχων και την προώθηση συγκεκριμένων εμπορικών μαρκών.Οι περισσότεροι συχνά φορούσαν μάρκες όπως η CP Company, η L'Alpina και η Lacoste, καθώς και αθλητικά παπούτσια της Adidas. Άλλες μάρκες που φορούσαν και ακόμα φορούν είναι η Fruit of the Loom, Fila, Stone Island, Fiorucci, Pepe, Benetton, Sergio Tacchini, Ralph Lauren, Henri Lloyd, Lyle & Scott,  Ben Sherman, Fred Perry,  Kappa, Pringle, Burberry και Slazenger.Οι τάσεις της μόδας άλλαζαν συχνά και η "casual"υποκουλτούρα έφτασε στο αποκορύφωμά της στα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Πολλοί hooligans του ποδοσφαίρου υιοθέτησαν το casual ντύσιμο ως είδος κάποιας στολής, ταυτίζοντας τους εαυτούς τους ως διαφορετικούς από τους υπόλοιπους υποστηρικτές της ομάδας.Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, πολλοί από αυτούς άρχισαν να απομακρύνονται από τα εμπορικά σήματα που θεωρούνταν ως casual στολή, λόγω της προσέλκυσης της προσοχής από την αστυνομία λόγω του συγκεκριμένου στυλ . Ορισμένες μάρκες επίσης απέσυραν σχέδια ως προς πώληση ,διότι έγιναν γνωστές ως στολές των casual.
Η δημοτικότητα της casual μόδας αυξήθηκε κατά τη δεκαετία του 2000, χάρη στην παρουσία Βρετανικών μουσικών συγκροτημάτων όπως οι The Streets και οι Mitchell Brothers , που φορούσαν αθλητικά casual ρούχα στα μουσικά βίντεό τους. Η casual κουλτούρα έχει γίνει επίσης γνωστή μέσα από ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα όπως το ID, The Firm, The Football Factory και το Green Street.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι αυτό που οι casuals έχουν κάποια χαρακτηριστικά κοινά μεταξύ τους σε όλο τον κόσμο είναι η συνεχής αφοσίωσή τους στις μάρκες της δεκαετίας του 1970 & 1980 , κάτι μπορεί να συντελέσει σε έναν πολύ δαπανηρό τρόπο ζωής.


1 σχόλιο:

  1. Ενδιαφέρον άρθρο και θέμα. Πολύ καλό, εγώ προσωπικά δεν πίστευα πως μπορούν να συσχετιστούν αυτά τα 2. Παρόλα αυτά φαίνεται πως ο ανταγωνισμός μεταξύ των hooligans αυξάνεται με τον τρόπο και τις μάρκες ένδυσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή